Monday, October 29, 2012

kau yang ku sayang!

Bismillahirrahmanirrahim..
Selawat dan salam buat junjungan mulia Nabi Saw...



Duhai yang bernama hati


kuatlah sayang..
kau bukan hanya sekadar hati
kau lebih dari itu..
kau cerminan diriku..

duhai yang bernama hati..
kentallah dikau sayang..
kerna aku bergantung padamu
dan engkau sentiasa dipandang Dia
bicaralah dengan Dia sentiasa
kerana aku menuruti bicaramu
kerana aku mempercayaimu


duhai yang bernama hati
di mana Dia engkau letakkan??
merafak sembahlah pada Allah..
Dia yang menjadikanmu..
letakkanlah Dia ditempat yang paling tinggi
InsyaAllah...yang lain akan hadir mengekorimu...

duhai yang bernama hati..
aku tahu, kau punyai parut-parut luka yang telah berlalu..
dan kadang kala tercarik kembali...
kau luka lagi...
tapi kau tahu kan sayang...
itulah tandanya Dia mengingatkanmu..
agar tak lena diulit mimpi..
agar tak hanyut dibuai naluri
zikir padaNya selalu...


duhai yang bernama hati...
kadangkala aku palitkan tompok-tompok hitam padamu...
maafkan aku sayang...
kau dan aku perlu bersatu membersihkannya kembali..
jangan dengar bisikan syaitan yang menghampirimu...
abaikan pujuk rayu nafsu yang mengikutimu...
kau punya kekuatan tersendiri..
masakan tidak, keranamu aku masih mampu bertahan hingga saat ini..


duhai yang bernama hati,
pimpin tanganku kepadaNya,
kita sama-sama mencari Dia,
akanku sentiasa tempatkan Dia padamu
dan ingatlah hati... 
tidak ada sesiapa yang akan mampu mengambil Dia darimu...



~Dan nikmat Tuhanmu yang manakah yang engkau dustakan~

No comments:

Post a Comment