Saturday, October 20, 2012

Ya! Masih boleh diubah~

Bismillahirrahmanirrahim..
Selawat dan salam buat junjungan mulia Nabi SAW..

Aku malu nak bercakap pasal tarbiyyah, sebab aku nie bukan la bagus sangat tarbiyyah aku neh. *Tetiba*

Aku menulis nie pun sebab tetiba ada ilham menulis. Ilham terbaik dari Allah. Hehe... 


*bubur nasi pun sedap gak*

Peribahasa "Nasi dah menjadi bubur" sangat femes di kalangan orang dulu-dulu, dan mungkin juga sekarang. (Aii, peribahasa yang mematikan harapan). Bubur still lagi dalam kategori nasi. Cuma untuk mengembalikan dia kepada rupa asal nasi yang berbiji tu, mungkin sukar lah. Cuma, mungkin kita boleh buat nasi air daripada bubur tadi tu. Masih boleh diubah kan? Itu cuma analogi.



*KREATIF*

Tiada masalah yang tidak boleh diselesaikan. Semuanya bergantung pada diri kita yang berada dalam situasi tersebut. Kuncinya apa? Kena KREATIF! Otak kena cepat berfikir dalam keadaan terdesak. Abaikan kata-kata negatif daipada orang sekeliling. Anggap saja ia kata-kata semangat yang sukar kita jumpa di mana-mana. Hihihi.. Namun tak dinafikan, ada sesetengah orang, bila berdepan dengan masalah, dia mudah sangat gelabah. Haru. Semua benda tak jadi. Nasiblah kamu kalau macam tu. 


*sedap gak walaupun, lain daripada yang dirancang*

Haha.. Ni labu punya pasal la aku posting macam nie. Lain yang nak dibuat, lain pulak yang jadi. Tapi, takpalah. My adeq cakap sedap. Ok la tu. Haha.. Tiada benda yang tak boleh diselesaikan. Yang penting kena KREATIF.. Ya! Masih boleh diubah..




Biar jauh kaki kita lari dari jalan Ilahi.. tapi Allah still sayangkan kita..

kenapa??? sebabbbnya......
even kita off track pon DIA boleh pusingkan hati kita pada DIA balik dengan jayanya...
hebat kan Tuhan kita Allah???



~Masih boleh diubah~

No comments:

Post a Comment